Warning: file_put_contents(): Only 0 of 398 bytes written, possibly out of free disk space in /home/zamensalam/domains/telehealth.ir/public_html/wp-content/plugins/payzito/includes/libraries/cms.php on line 0

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 398 bytes written, possibly out of free disk space in /home/zamensalam/domains/telehealth.ir/public_html/wp-content/plugins/payzito/includes/libraries/cms.php on line 0
از خط پایان لاغر شدن گذشته اید: بعد از آن چه پیش می آید؟ | دوربه

از خط پایان لاغر شدن گذشته اید: بعد از آن چه پیش می آید؟

لاغری= شادی، درست است؟

خوب نه به خودی خود. شما برای رسیدن به این رقم جادویی و وزن سالم تغییرات بزرگی ایجاد نموده و به سختی تلاش کرده اید اما این خطر پایان نیست. این سخنان میشل ویکاری است که 71 کیلو از وزن o,n را با کمک جراحی بایپس معده کم کرده است.”بعد از کمک ردن وزنم هیچ بالونی از آسمان نیفتاد، در و اقع، شما روز بعد بیدار خواهید شد و خویاهد دید که چیز زیادی تغییر نکرده است.”

او تلاش زیادی برای کاهش وزن خود کرد اما زمانی که به این هدف رسید احساس می کرد سردرگم است.

او می گوید:” من زمان زیادی از زندگی ام را صرف کاهش وزن و رسیدن به وزن هدفم کردم. هیچ ایده ای بریا اینکه بعد زا رسیدن به این هدف باید انجام بدهم نداشتم. کم کردن وزن به این معنا نیست که شما بعد از آن دیگر مشکلی با وزن خود نخواهید داشت. کشاه این را از قبل درک کرده بودم. هنوز هم با خوردن غذا مشکل داشتم. هنوز هم با خودم مشکل داشتم.”

این بدان معنا نیست که رسیدن به وزن هدف ارزش تلاش کردن را ندارد اما اگر آن طور که کسانی که وزن کم کرده اند می گویند بعد  از آن هیچ چیزی وجود نداشته باشد در این صورت فاز بعد از لاغری چه خواهد بود؟

شما  هنوز هم خودتان هستید

هر کسی، چه کوچک چه بزرگ، به نوعی چالشهایی در زندگی اش دارد. اگر شما فقط بر روی وزن تمرکز کنید، زمانی که به آن رسیدید مسائل دیگر سطحی خواهند شد.

میشل می گوید: “من فکر می کردم که بعد از کاهش وزن اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهم کرد اما لاغر تر شدن من را اجتماعی تر نکرد.”

گاهی افراد بعد از کاهش وزن دچار افسردگی میشوند یا احساس ناراحتی می کنند. آنها متوجه میشوند که زندگی آنها هنوز هم عالی و بی نقص نیست. حل کردن این مشکل به معنای حل کردن همه مشکلات نیست. در مورد افرادی که وزن سالم دارند فکر کنید و از خود بپرسید:” آیا آنها زندگی کامل و بی نقصی دارند؟” پاسخ صادقانه “نه” است.

اگر وزن تنها عامل تعیین کننده خوشبختی بود در این صورت جهان ساده تر میشد. خوشبختانه، برای خوشبخت بودن نیازی به بی نقص بودن چه در بدن چه در هر قسمتی از زندگی نیست. اگر قادر به مدیریت آنچه که پیش آمده نیستید سعی کنید یا یک درمانگر یا مشاور صحبت کنید.

تصورتان از بدنتان

وزنتان ممکن است کم شود اما تصور آن در ذهن شما باقی می ماند. میشل می گوید با اینکه چندین سایز تغییر دور کمر داشته است اما هنوز هم خود را چاق احساس می کرده است.”هنوز هم چربی های اضافه ای از من آویزان هستند. همه می گویند که خوب به نظر می رسم اما نمی توانم به خودم بقبولانم . فکر می کنم هنوز اینجا و آن جای بدنم گوشت اضافه دارد. پذیرش بدن کار سختی است.

به جای اینکه خود را “چاق” ” یا “بی ریخت” بدانید به خود برچسب های جدید بدهید سعی کنید از واژه های “سالم”، “پر انرژی” و “لاغر” استفاده کنید. این کلمات را مکررا با خود تکرار کنید. آنها را روی یک برچسب نوشته و به آیینه ماشین یا در اتاق خواب خود بچسبانید تا در طول روز در معرض دیدتان باشد. با این کار مغزتان آموزش می یابد.

آیا همچنان فکر میکنین که لاغر شدن غیرممکن است؟
آیا همچنان فکر میکنین که لاغر شدن غیرممکن است؟

یک چیز دیگر:

کسانی که لاغر می کنند هنوز لباسهایی را می پوشند که دیگر برایشان خیلی بزرگ است و خودشان متوجه این مطلب نمیشوند. آنها از نگاه کردن در آینه پرهیز می کنند و وقتی این کار را می کنند تعجب می کنند که یک آدم لاغر تر را می بینند.

این کاملا حقیقت دارد. میشل بعد از اینکه وزن کم کرده بود به یک سفر کاری رفت. بدون فکر یکی از سویئت شرت هایش را برداشت که حالا برایش سه سایز بزرگتر بود.

او می گوید:” من باید برای رد شدن از اسکنر در فرودگاه دستهایم را بالا نگه می داشتم و احساس می کردم که شلوارم دارد از پایم می افتد.” او حالا از این اتفاق خنده اش می گیرد.

حتی زمانی که این افراد به خرید می روند اغلب لباسهایی را  انتخاب می کنند که خیلی برایشان بزرگ است. میشل می گوید: :من متوجه نمیشوم که لباسهایی که انتخاب می کنم زیادی برایم بزرگ هستند. اگر حتی لبسهای بر روی شانه ام عجب و غریب می ایستادند من فکر می کردم دوخت لباس خوب نیست. تا اینکه عاقبت یکی ار اعضای خانواده برایم لباسهای سایز 38 خرید. انگار باید دوباره خرید کردن را یاد می گرفتم انگار برای شخص دیگری خرید می کردم.

پیشنهاد میشود با آینده خود رفیق باشید. زمانی که احساس خوبی دارید به خود نگاه کنید و بخندید. سپس بر روی یک چیز خاص که برای بدن خود دوست دارید به آن برسید تمرکز کنید.

دیگران چگونه شما را می بینند

مردم به شما می گویند “فوق العاده به نظر می رسی”. آنها در را برایت نگه می دارند. خریدهایت را برایت می آورند و راه را برایتان باز می کنند تا با شما مهربان باشند.

اینکه تصوری که بدن شما در دیگران ایجاد می کند را دوست داشته باشید یا نه باید یاد بگیرید که چگونه آن را کنترل کنید. در نقطه توجه بودن کار آسانی نیست حتی اگر این توجه مثبت باشد.

اگرچه نظراتی که حالا در مورد خود می شنوید با گذشته فرق دارند اما هنوز هم خیلی فضولانه یا فردی هستند. این مسئله بزرگی است که بهتر است در مورد آن با یک مشاور صحبت کنید. اگر سوار بر ارتفاع هستید، برای کاهش سرعت یا توقف آماده باشید. نهایتا همه به ظاهر جدید شما عادت می کنند. برخی افراد مورد تعریف قرار گرفتن را دوست ندارند.

زنان از دنیایی که این قدر در موردشان سطحی قضاوت می کند دوست ندارند. با شما متفاوت برخورد می‌شود چون ظاهر متفاوتی پیدا کرده اید. احساس خشم کنید. هیچ اشکالی ندارد. دنیا جای عادلانه ای نیست. دانستن همین مطلب می تواند بسیار به شما کمک کند.

گاهی به جای تعریف و تمجید ممکن است عکس العمل مخالف را دریافت کنید. بسیاری به شما می گویند که زیادی وزن کم کرده اید و مریض به نظر می رسید. بدرست است به شما توهین شده است اما سعی کنید مساله را فردی نکنید و به خود نگیرید. آنها صرفا به چاق بودن شما عادت کرده اند و ذهنشان به آنها می گوید  که شما زیادی لاغر شده اید. این گفته ها همیشه در مورد شما نیست. مردم اغلب چیزهایی را می گویند که منعکس کننده رابطه آنها با وزن یا غذا می باشد.

افرادی را که دوستشان دارید

کاهش وزن شما همچنین می تواند بر شریک زندگی، اعضای خانواده و دوستانتان نیز تاثیر بگذارد. بسیاری از افراد به صورت روانی برای برخورد با کشمکش هایی که در روابط خود دارند شروع به پرخوری می کنند. اما زمانی که خوردن به خاطر وجود یک مشکل را متوقف می کنند برای  مقابله با آن کشمکش آماده خواهند بود. خیلی از اوقات یک طرف از شرکا این گونه نیست و همین سبب ایجاد اصطکاک میشود.

درست همان طوری که ممکن است شما از خود انتظارات غیر واقع بینانه داشته باشید ممکن است در مورد روابط خود نیز این گونه باشید. برای نمونه، اغلب (مردان) تصور می کنند اگر وزن کم کنند، همسرانشان با آنها رابطه جنسی بیشتری خواهند داشت. اما همیشه این گونه نیست. در واقع در یک رابطه سالم نباید این گونه باشد.

افزایش اعتماد به نفستان حتی میتواند تعادل در رابطه را بر هم بزند مخصوصا اگر فرد مقابل ایمن نباشد. این تغییر در پویایی ممکن است در فرد مقابل احساس تدافع یا گارد گرفتن ایجاد کند.

اما الزاما هم این گونه نیست. بر روی روابط خود کار کنید و مطمئن شوید که مستحکم و پایدار است. سعی کنید به آنها اطمینان دهید که آنها هنوز بخش مهمی از زندگی شما هستند. به آنها بگویید که حضورشان در کنار شما چقدر برایتان ارزشمند است. زمانی که کسی احساس تهدید می کند.

زمانی که کسی احساس می کند مورد تهدید قرار گرفته است، طبیعت انسان طوری است که قسمت تاریک مساله را می بیند. مثلا دوستان می گویند : “اوه اون آن عمل را انجام داده” و سپس در مورد دوستی دیگری صحبت می کردند که ا نیز همین عمل را انجام داده بود و دوباره وزن اضافه کرده بود. بعد از لاغر شدن حالا باید مراقب باشید از کسانی که خوشبین و حمایت گر نیستند فاصله بگیرید.

اگر سبک جدید زندگی شما با مقداری تنش همراهب ود چه؟ شاید شما بخواهید زود از خواب بیدار شوید و ورزش کنید و نه اینکه با همسر خود بنشینید و روزنامه بخوانید. گاهی حتی پختن غذای جدید و نداشتن چیپس در خانه می تواند سبب عدم تفاهم شود.

پیشنهاد می‌شود کاری را بیابید که بتوانید با یکدیگر انجام دهید تا شما را به یکدیگر نزدیک نماید مثلا به یک کلاس آشپزی بروید یا به ورزشهای تفریحی تیمی خانوادگی بپیوندید. یا زمیان که با یکدیگر بلند روزنامه می خوانید حراکات کششی خود را نیز انجام دهید.

می توانید به  همراه خانواده و دوستانتان به بیرون شهر بروید. به حای اینکه از رفتن به رستوان به خاطر نخوردن فست فود اجتناب کنید می توانید از آنها بخواهید مثلا یک مهمانی ترتیب دهند. دوستانتان هم بدونن توجه به وزنشان به دنبال یک تفریح جدید می گردند.

از بدن جدید خود لذت ببرید

زندگی خود را با چیزهایی پر کنید که قبلا نمی توانستید انجام دهید. شاید این کار مسافرت رفتن، بازی کردن با کودکان، باغبانی کردن، رقصیدن یا خرید یک لباس شب زیبا باشد. از خود بپرسید که انجام چه کاری را به تعویق انداخته اید. سپس بروید به سراغ آن. پروژه شما باید این باشد: زندگی را دوست داشته باشید – و همین طور خودتان را.

عاطفه مخلصی

دیدگاهتان را بنویسید

پست بعدی

9 راه طبیعی برای افزایش سطح انرژی

ی دسامبر 26 , 2021
بیرون رفتن از خانه و معاشرت با مردن برای افزایس سطح انرژی و سلامت شما مفید است. سعی کنید فعالیتهای اجتماعی را دوستانتان سازماندهی کنید، کارهای داوطلبانه انجام دهید یا با پیوستن به یک کلاس یا کلوپ یک فعالیت جدید را آغاز کنید.

سردبیر

دکتر رضا اسدی

من یکی از بزرگترین اهداف همیشگی ام، ترویج شیوه زندگی سالم بوده است. این کار را با آموزش سلامت به بیمارانم آغاز کردم و سپس در فضای مجازی آن را توسعه دادم.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است


    Warning: file_put_contents(): Only 0 of 399 bytes written, possibly out of free disk space in /home/zamensalam/domains/telehealth.ir/public_html/wp-content/plugins/payzito/includes/libraries/cms.php on line 0